Klein evenement

Organiseert u een klein evenement (bijvoorbeeld buurtbarbecue of straatfeest) voor maximaal 250 bezoekers? Dan hoeft u alleen een melding te doen. U hoeft geen aanvraagformulier in te vullen en geen legeskosten te betalen. Een melding doen is wel verplicht.

  1. Meld minimaal 10 werkdagen van tevoren aan de gemeente dat u een klein evenement wilt houden. Dat kunt u doen via een digitaal formulier.
  2. Tijdens het evenement moet een contactpersoon telefonisch bereikbaar zijn.
  3. Bij meer dan 250 personen tegelijkertijd bij uw evenement heeft u een evenementenvergunning nodig.
  4. Het evenement vindt plaats tussen 08.00 en 23.00 uur, op vrijdag en zaterdag tussen 08.00 en 24.00 uur en op zondag tussen 13.00 en 23.00 uur.
  5. Er mag geen muziek klinken voor aanvang of na 23.00 uur.
  6. Voorkom overmatige geluidsoverlast zoveel mogelijk.
  7. Het evenement mag niet plaatsvinden op de rijbaan, (brom)fietspad of parkeerplaats. Of op een andere manier een belemmering vormen voor het verkeer en de hulpdiensten.
  8. U mag kleine bouwsels plaatsen met een oppervlakte van minder dan 25 m² per bouwsel. Springkussens alleen voor zover wordt voldaan aan het Besluit attracties speeltoestellen.
  9. U moet de buurt vooraf informeren over uw eendaagse evenement.
  10. U moet direct na het eendaagse evenement opruimen. De kosten voor het ophalen van achtergebleven vuil worden verhaald op de organisator.
  11. Bij gebruik van een barbecue:
    1. Plaats een goedgekeurde brandblusser van minimaal 6 kg en 2 emmers water bij de barbecue.
    2. Bij een gasgestookte barbecue mag de oranje slang niet ouder zijn dan 2 jaar en het drukventiel niet ouder dan 5 jaar.
    3. De gasfles mag niet binnen een afstand van 3 meter van een straatkolk staan.

Twijfelt u of u een vergunning of Veiligheidsplan nodig heeft? Neem dan contact op met de Stadswinkel via telefoonnummer 030-607 18 80 of via e-mail: sw.vergunningen@nieuwegein.nl.