Accountmanager ondernemers

Vaste formatie, 36 uur per week, schaal 10

Pak je kans en kom werken als Accountmanager Ondernemers voor het mooie Nieuwegein! Ben je op zoek naar een baan waarin je een belangrijke brugfunctie vervult tussen ondernemers en onze collega’s? Beleef jij plezier aan zaken voor elkaar krijgen? Zie je kansen en pak je die ook? Dan zit je bij ons goed. Lees vooral verder, dan vertellen we jou meer. 

Jouw uitdaging

Nieuwegein kent een aantrekkelijk ondernemersklimaat. Er zijn ongeveer 6.000 bedrijven gevestigd, die samen goed zijn voor bijna 50.000 arbeidsplaatsen. Voor de gemeente is het van groot belang in contact te blijven met het lokale bedrijfsleven, zodat we weten wat er speelt bij ondernemers. Jij speelt hier een belangrijke rol in!

Binnen het team Economische zaken krijg je als Accountmanager ondernemers een breed takenpakket. Je ontwikkelt een beeld van de ondernemers in Nieuwegein. Dat doe je door te netwerken. Het is belangrijk om dit beeld te plaatsen in de politiek-bestuurlijke context van Nieuwegein. Waar liggen de behoeftes en kansen? Je stelt een accountplan op. Dit plan vormt de leidraad waarlangs we meer proactief in contact treden met ondernemers. Je initieert en leidt bedrijfsbezoeken, sluit aan bij lopende (regionale) initiatieven met ondernemers en levert je bijdrage aan het ondernemersloket. Ook ga je helpen met de uitgiftes en verkoop van grond.

We hebben in Nieuwegein veel mooie uitdagingen en interessante projecten om met het bedrijfsleven op te pakken. Denk aan onze bedrijventerreinen, onze duurzaamheidsambities en de vraagstukken op de arbeidsmarkt. We kunnen jouw kennis en kunde dan ook goed gebruiken. Heb je zin om met vernieuwende, duurzame projecten bezig te zijn? Dan is deze baan écht iets voor jou.

Nieuwegein bestaat zo’n 50 jaar

Nieuwegein is een jonge gemeente, enerzijds omdat we nog niet zo lang bestaan (zo'n 50 jaar) maar belangrijker, we hebben veel inspirerende en fijne collega's die het niet alleen leuk vinden om dingen uit te denken maar vooral ook dingen te doen. Onze lijnen zijn kort, er is een informele werksfeer en er is volop ruimte voor nieuwe ideeën en eigen initiatief.

 

De afdeling Ruimtelijk Domein

Je gaat werken bij het Ruimtelijk Domein, binnen een team van vier medewerkers EZ met ieder een aandachtsgebied. Het team EZ trekt samen op richting het bedrijfsleven.

Bij onze afdeling werken ruim 100 professionals enthousiast aan het mooier, duurzamer en beter maken van onze stad. De uitdagingen zijn groot en divers. Samen realiseren wij initiatieven, gebiedsontwikkelingen (zoals City en Rijnhuizen), beleid op allerlei thema’s, en ruimtelijke projecten en programma’s. Je kan flexibel werken.  Wanneer je op kantoor bent, kan je rekenen op een mooie werkplek in het nieuwe en moderne Stadshuis in het centrum van Nieuwegein. 

Wat neem je mee?

  • Een afgeronde hbo/wo-opleiding;
  • Enkele jaren werkervaring als accountmanager of adviseur, gericht op dienstverlening in het bedrijfsleven of de publieke sector;
  • Bij voorkeur kennis van het (lokale) bedrijfsleven en vastgoedontwikkeling.

Als Accountmanager ben je leergierig, proactief en energiek. Op jou kunnen we rekenen wanneer we mooie, duurzame projecten gaan oppakken. Je bent flexibel (en soms ook buiten kantoortijden beschikbaar), creatief en je houdt ervan om zaken mogelijk te maken. In deze rol is het ook belangrijk dat je goede contactuele vaardigheden bezit; jij komt makkelijk ergens binnen. Heb je ook een goede (politieke) omgevingssensitiviteit? Dan zijn we op zoek naar jou!  

Wat krijg je van ons?

Je gaat werken voor een veelzijdige stad. We zijn trots op onze historie, terwijl we de blik stevig op de toekomst richten. De organisatie staat open voor jouw ideeën en de lijnen zijn kort, ook richting de bestuurders. Dat zie je terug in ons moderne, open Stadshuis. Daar maken we graag een plek voor jou. Verder hebben we voor je:

  • een salaris van maximaal €4.671,- (schaal 10, bedragen zijn gebaseerd op een 36-urige werkweek);
  • een arbeidsovereenkomst van één jaar, met uitzicht op onbepaalde tijd;
  • een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen;
  • een laptop en telefoon van de zaak;
  • een professionele werkomgeving waar we aandacht hebben voor jouw persoonlijke ontwikkeling;
  • een warm welkom tijdens het introductieprogramma;
  • de mogelijkheid om hybride te werken: vanuit huis, in ons Stadshuis of op één van onze andere locaties;
  • aandacht voor werk/privé balans: werk 4 dagen van 9 uur, parttime of stem je werktijden flexibel af.

We hebben twee levendige personeelsverenigingen: de NieuweGeineratie en de Zandkruiers. Er worden regelmatig interessante activiteiten en gezellige borrels georganiseerd. Fijn om je netwerk uit te breiden én nieuwe inzichten op te doen.

Meer informatie?

Voor meer informatie kan je vanaf 1 augustus contact opnemen met Willie van Dam, adviseur ondernemerszaken, 06-11537248 / w.vandam@nieuwegein.nl. Martin van der Veen, teamleider Ruimtelijk Domein a.i. is bereikbaar vanaf 15 augustus, op 06-11628759 / m.vanderveen@nieuwegein.nl.

Direct solliciteren?

Ben je enthousiast geworden om als Accountmanager ondernemers aan de slag te gaan? We nodigen je van harte uit om te solliciteren! We ontvangen graag je cv en (korte) motivatie.

Deze vacature staat open tot en met dinsdag 23 augustus 2022.

De eerste gesprekken zullen plaatsvinden op maandag 29 augustus 2022.  

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer direct