Adviseur Wonen

Vacature, 32-36 uur per week, schaal 11 (indicatief)

Wil jij je als Adviseur Wonen inzetten voor de actuele woonthema’s die in Nieuwegein spelen? We zoeken een ervaren, enthousiaste en bevlogen Adviseur Wonen. Een deskundig adviseur die graag werkt op het snijvlak van het ruimtelijke en het sociale domein. Zet jouw kwaliteiten in voor ouderen, kwetsbaren en andere bijzondere doelgroepen. Heb jij een groot hart en kunde voor deze maatschappelijke woonprojecten?  Dan zoeken wij jou!

Voordat je solliciteert eerst informeel kennismaken en al je vragen stellen? Dat kan! We drinken graag (digitaal) een kopje koffie met je. Lees eerst vooral verder, dan vertellen we je meer.   

Wonen en het Programma Woonwijs

De vraag naar woningen in de regio Utrecht, en in Nieuwegein, is heel erg groot. Met het woningbouwprogramma kunnen we bijdragen om Nieuwegein mooier, socialer en duurzamer te maken. Als adviseur Wonen is het aan jou om de goede woning op de goede plaats te krijgen voor de juiste bewoner. Het gaat dan zowel om het nieuwbouwprogramma, de aanpassing van de bestaande voorraad en woonruimteverdeling.

Nieuwegein heeft een groeiend aantal ouderen, en kwetsbare bewoners met behoefte aan zorg. Dit leidt er toe dat er een toenemende vraag is naar een combinaties van geschikte woningen

met vormen van zorg. Nieuwegein speelt met het programma Woonwijs in op deze ontwikkelingen. Het programma bevat activiteiten en projecten om oplossingen te realiseren voor deze vraag.  Op https://www.nieuwegein.nl/wonen-en-leefomgeving/wonen-en-groen/woonbeleid vind je meer informatie over ons Woonbeleid, woningbouwprogramma en het programma Woonwijs.

Wat ga je doen?

Je bent betrokken bij de meeste actuele uitdagingen die op dit moment spelen op het brede terrein van de woonopgave. Denk aan thema’s als betaalbaar wonen, wonen & zorg en arbeidsmigranten. Dit maakt jouw werkzaamheden breed en divers. Je bent bezig met:

  • Het opstellen van nieuw beleid waarin je landelijke ontwikkelingen en regelgeving vertaalt naar de Nieuwegeinse situatie; Zo werk je mee aan de actualisatie van de woonvisie en het opstellen van Omgevingsprogramma’s
  • Het opstellen en vertalen van nieuw beleid naar concrete projecten en maatregelen zoals het opstellen van prestatieafspraken met de woningcorporaties en maatregelen om het middenhuur segment te reguleren;
  • Het vervullen van de strategische adviesrol voor de Taakstelling huisvesting statushouders en de taakstelling voor de uitstroom uit de Maatschappelijke Opvang Beschermd Wonen.
  • Het leveren van een inhoudelijke bijdrage over draagkracht en draaglast in de wijken, het vinden van nieuwe locaties en woonvormen voor de huisvesting van bijzondere doelgroepen;
  • Het deelnamen aan diverse projectgroepen. Je borgt de gemaakte afspraken en stuurt de planontwikkeling bij als dat nodig is.

Waar kom je te werken?

Nieuwegein is een jonge gemeente, enerzijds omdat we nog niet zo lang bestaan (zo'n 50 jaar) maar belangrijker, we hebben veel inspirerende en fijne collega's die het niet alleen leuk vinden om dingen uit te denken maar vooral ook dingen te doen. Onze lijnen zijn kort, er is een informele werksfeer en er is volop ruimte voor nieuwe ideeën en eigen initiatief.

Je gaat werken bij het Ruimtelijk Domein (RD). Je werkt nauw samen met de vier collega’s van Wonen en de twee collega’s van het programma Woonwijs. Daarnaast werk je samen met de diverse projectteams voor woningbouwprojecten. En je bent de linking pin naar de collega’s van het Sociaal Domein.

Bij de afdeling RD werken ruim 90 professionals enthousiast aan het mooier, duurzamer en beter maken van onze stad. De uitdagingen zijn groot en divers. Samen realiseren wij initiatieven, gebiedsontwikkelingen (zoals City en Rijnhuizen), beleid op allerlei thema’s, en ruimtelijke projecten en programma’s. De RD’ers werken hybride. Deels thuis en deels vanuit het stadskantoor. Wanneer je wel op kantoor bent dan kun je rekenen op een mooie werkplek in het nieuwe en moderne Stadshuis in het centrum van Nieuwegein. 

Wat neem je mee?

We zoeken een ervaren allround adviseur Wonen met een groot hart en kunde voor maatschappelijke woonprojecten. Vanuit een brede oriëntatie in maatschappelijke vraagstukken ben jij in staat om de ruimtelijke projecten verder op weg te helpen. Daarbij heb je een bijzondere interesse voor de huisvesting van bijzondere doelgroepen en statushouders en vluchtelingen. Je beheerst het adviseurschap in de breedte: kennis en ervaring op het beleidsterrein wonen, adviesvaardigheden, projectmatig werken, communicatie, politiek-bestuurlijke gevoeligheid.

-      Je hebt een academisch werk en denkniveau;
-      Je hebt meerdere jaren ervaring als adviseur Wonen;
-      Je beschikt over strategisch werk en denkniveau;
-      Je bent proactief;
-      Je bent pragmatisch, resultaat- en oplossingsgericht;
-      Je bent communicatief sterk zowel mondeling als schriftelijk;
-      Je kan goed motiveren en overtuigen vanuit de inhoud;
-      Je bent toegankelijk, stressbestendig en flexibel.

We maken graag met je kennis!

Voldoe je niet aan alle functie-eisen, maar zie jij jezelf deze mooie rol wel vervullen? Overtuig ons ervan, middels cv én motivatie, dat deze functie je op het lijf geschreven is. Samen bespreken we de mogelijkheden.

Wat krijg je van ons?

Je gaat werken voor een veelzijdige stad. We zijn trots op onze historie, terwijl we de blik stevig op de toekomst richten. De organisatie staat open voor jouw ideeën en de lijnen zijn kort, ook richting de bestuurders. Dat zie je terug in ons moderne, open Stadshuis. Daar maken we graag een plek voor jou. Verder hebben we voor je:

  • een salaris van maximaal € 5.372 bruto per maand, schaal 11, op basis van een werkweek van 36 uur. (Dit is een indicatie. De functie wordt momenteel beschreven en gewaardeerd)
  • een arbeidsovereenkomst van één jaar, 32-36 uur per week, daarna, bij goed functioneren, een vaste aanstelling;
  • een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen;
  • een laptop en telefoon van de zaak;
  • een professionele werkomgeving waar we aandacht hebben voor jouw persoonlijke ontwikkeling;
  • een warm welkom tijdens het introductieprogramma;
  • de mogelijkheid om hybride te werken: vanuit huis, in ons Stadshuis of op één van onze andere locaties;
  • aandacht voor werk/privé balans: werk 4 dagen van 9 uur, parttime of stem je werktijden flexibel af.

We hebben twee levendige personeelsverenigingen: de NieuweGeineratie en de Zandkruiers. Er worden regelmatig interessante activiteiten en gezellige borrels georganiseerd. Fijn om je netwerk uit te breiden én nieuwe inzichten op te doen.

Meer informatie?

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Anja Poot, teamleider Ruimtelijk Domein,

06-55116941 / a.poot@nieuwegein.nl. Of Marije Zijlstra op m.zijlstra@nieuwegein.nl of 030-6071311.

In verband met vakanties zijn Anja en Marije beperkt bereikbaar. Anja werkt niet op woensdag- en vrijdagmiddag en is op vakantie van 25-29 juli en 4 tot en met 12 augustus. Marije werkt op maandag en donderdag.  

Direct solliciteren?

Ben je enthousiast geworden om als adviseur Wonen aan de slag te gaan? We nodigen je van harte uit om te solliciteren! We ontvangen graag je cv en (korte) motivatie. Twijfel je nog, of heb je vragen? We spreken graag af om (digitaal) een kopje koffie te drinken.

Je kunt tot en met maandag 15 augustus 2022 reageren op deze vacature.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer direct