Junior Applicatiebeheerder

Vaste formatie, 32-36 uur, schaal 7

De afdeling Stadswinkel, en specifiek het team Burgerzaken, zoekt een Junior Applicatiebeheerder. Ben je net klaar met je (ICT) mbo-studie of heb je al enige werkervaring opgedaan? Heb je zin om je kennis en kunde (al ben je natuurlijk nooit uitgeleerd!) toe te passen in de praktijk? Dan brengen we deze juniorfunctie graag onder je aandacht. De veranderingen gaan snel, en wij willen daarin mee (of zelfs voorop). Dus we kunnen jouw vooruitstrevende input goed gebruiken. Wij hebben er zin in, jij ook?  

Wat ga je doen?

Als Junior Applicatiebeheerder werk je voor het team Burgerzaken. Het is handig wanneer je al wat voorkennis hebt over de applicaties die we gebruiken. Maar, het belangrijkste is dat je de applicaties je snel eigen maakt. Dit zodat je er goed mee kunt werken én storingen kunt analyseren en oplossen. Verder kun je denken aan de volgende werkzaamheden:

  • Uitvoerende taken (inrichten en vullen van applicaties, ondersteunen bij de implementatie van nieuwe applicaties);
  • Updates/releasenotes/uitvoeren en testen. Ook zie je toe op het tijdig uitvoeren van updates;
  • Onderhoud laten plegen/afstemmen/monitoren;
  • Bestellingen uitvoeren voor specifieke apparatuur (cartridges balieprinters)/onderhoud scanners;
  • Aanleveren rapportages (verschillende selectie i.s.m. de medewerker beleid en applicatiebeheer);
  • Jaarlijkse controle op autorisaties; bijhouden, actualiseren van burgerzaken specifieke autorisaties bij medewerkers;
  • Applicatiebeheer Verkiezingen: inrichting verkiezingen module iBurgerzaken, kiesregister en register ongeldige stempassen (ROS)genereren, beheer Elektor, beheer ondersteunende software verkiezingen (OSV); samenwerken met projectleider en deelprojectleiders in het team verkiezingen).

Als Junior Applicatiebeheerder word je goed begeleid en ingewerkt. Je loopt vanaf de start mee met je collega, ook een Junior Applicatiebeheerder. Daarnaast ondersteun, en werk je nauw samen met, de medewerker Beleid en Applicatiebeheer. Voor deze laatstgenoemde functie staat momenteel ook een vacature open. Dat betekent dat jullie ongeveer gelijktijdig starten en samen snel jullie weg zullen vinden binnen de organisatie.

Leuk om te weten

-      We werken met: PinkRoccade -applicatie: I-Burgerzaken; Centric-applicaties: Key2VOA, Key2Berichtenmodule, Key2GBA-V, Key2Betalen; RAAS-applicatie; RDW-applicatie; Paspomaat-applicatie; TimeBlockr: klantenbegeleidingssysteem; TSA-applicatie: Elektor; Kiesraad-applicatie: OSV.

Jouw afdeling: de Stadswinkel

In de Stadswinkel van Nieuwegein vinden alle klantcontacten van de gemeente plaats. De Stadswinkel bestaat uit de teams Burgerzaken, het Klant Contact Centrum, Vergunningen en het Web team. Jij komt te werken in het team Burgerzaken. Dit is een dienstverlenende en resultaatgericht team met hart voor de inwoners van Nieuwegein.

Wat neem je mee?

Functie-eisen:

  • Mbo werk/denkniveau, bij voorkeur een afgeronde relevante opleiding;
  • Enige kennis van Burgerzaken en bijbehorende applicaties.

Ben jij wie we zoeken? Je bent:

  • Leergierig en wordt warm van het vak!
  • Een goede luisteraar met een dienstverlenende houding;
  • Een analytische werker die het overzicht behoudt;
  • Een probleemoplosser met oog voor veiligheid en communicatie: jij houdt de ander op de hoogte;
  • Creatief en innovatief: jij denkt in kansen en oplossingen.

Wat krijg je van ons?

Je gaat werken voor een veelzijdige stad. We zijn trots op onze historie, terwijl we de blik stevig op de toekomst richten. De organisatie staat open voor jouw ideeën en de lijnen zijn kort, ook richting de bestuurders. Dat zie je terug in ons moderne, open Stadshuis. Daar maken we graag een plek voor jou. Verder hebben we voor je:

  • een salaris van minimaal € 2.255,- en maximaal € 3.301,- (schaal 7) bruto per maand, afhankelijk van kennis en ervaring (bedrag is gebaseerd op een 36-urige werkweek);
  • een tijdelijk contract van 1 jaar met uitzicht op een vast contract;
  • een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je brutosalaris dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen;
  • een laptop en telefoon van de zaak;
  • een professionele werkomgeving waar we aandacht hebben voor jouw persoonlijke ontwikkeling;
  • een warm welkom tijdens het introductieprogramma;
  • de mogelijkheid om hybride te werken: vanuit huis, in ons Stadshuis of op één van onze andere locaties;
  • prima secundaire arbeidsvoorwaarden.

We hebben twee levendige personeelsverenigingen: de NieuweGeineratie en de Zandkruiers. Er worden regelmatig interessante activiteiten en gezellige borrels georganiseerd. Fijn om je netwerk uit te breiden én nieuwe inzichten op te doen.

Past deze baan bij jou?

Voor inhoudelijke informatie kun je contact opnemen met Franke Akkerman, Teamleider Burgerzaken, via f.akkerman@nieuwegein.nl of 030-75 263 75 tot en met woensdag 20 juli 2022 en vanaf 8 augustus 2022. Tot en met vrijdag 29 juli 2022 kun je voor vragen ook terecht bij Lyda van Rijkom, Medewerker Beleid en Applicatiebeheer, via a.vanrijkom@nieuwegein.nl of

030-60 712 46. Vanaf maandag 1 augustus 2022 kun je voor inhoudelijke informatie terecht bij Mariëtte Berghoef, Junior Applicatiebeheerder, via m.berghoef@nieuwegein.nl of 030-60 713 82.

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je gedurende de reactietermijn terecht bij Krishan Hira, P&O-adviseur, via k.hira@nieuwegein.nl en 06-14 83 91 67.

Direct solliciteren?

Zin om als Junior Applicatiebeheer aan de slag te gaan? Dan ontvangen we graag je CV en (korte) motivatie.

In verband met de vakantieperiode is de reactietijd op deze vacature langer dan gebruikelijk. Reageren op deze vacature kan tot en met zondag 14 augustus 2022. 

Gesprekken vinden plaats in de week van maandag 15 augustus en maandag 22 augustus  2022 (week 33 en 34).

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern geplaatst. Bij gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten de voorkeur.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer direct