Project assistent

2 collega’s x 32-36 uur, schaal 7, vaste formatie

Het Ruimtelijk Domein is op zoek naar twee Projectassistenten / ondersteuners. Collega’s met talent voor ondersteunende werkzaamheden én oprechte interesse in de duurzame projecten waar we aan werken. Ben jij onze spin in het web, die lol heeft en verantwoordelijkheid neemt dat de zaken goed lopen? Lees dan vooral verder, we vertellen je graag meer!

Jouw nieuwe uitdaging

Jij bent een kei in het bieden van ondersteuning bij projecten, beleid en de organisatie van de afdeling (managementondersteuning). Jij zet jouw ondersteunende kwaliteiten zowel in bij de ontwikkeling van beleid als in de uitvoering van projecten en processen.

 Als rechterhand van de Projectleider, het team en/of een manager ga je aan de slag met:

  • Praktische ondersteuning, signalering en uitvoering van het project. Je beheert agenda’s, maakt afspraken met interne medewerkers en externe partners;
  • Het (laten) opstellen van agenda’s en verslaglegging;
  • Werkzaamheden aan de voorkant (frontoffice). Denk hierbij aan het verstrekken van subsidies en (duurzaamheids)leningen aan inwoners en ondernemers.
  • Het organiseren van voorlichtings-, inspraak- en participatiebijeenkomsten. Dit betekent dat je soms ook in de avonduren of in het weekend aanwezig bent bij inspirerende sessies.

Samen maken we het werk extra leuk en waardevol!

Wat deze rol, wat ons betreft, écht leuk maakt is dat je meewerkt aan het ontwikkelen van beleid, bestemmingsplannen en omgevingsvisies. Deze inhoudelijke documenten neem je graag tot je en haalt er interessante punten uit die je vervolgens kunt bespreken met de projectleider en/of de beleidsadviseurs. Wij worden blij van de signalen, knelpunten en verbeteringen die je aandraagt.   

Ligt jouw interesse bij de thematiek waar wij op onze afdeling mee bezig zijn? Dan zal je met plezier onze werkprocessen in kaart brengen, beheren en SMART maken. Zo weet jij bijvoorbeeld wanneer onze raadsvoorstellen moeten worden aangeleverd bij de gemeenteraad en hoe dit proces in zijn werk gaat.

Ook maakt interesse in onze thematiek jou een goede sparringpartner voor je collega’s en externe betrokkenen.

Krijg jij er al helemaal zin in? Dan zien we jouw sollicitatie graag tegemoet!

Jouw afdeling: het Ruimtelijk Domein

Binnen het Ruimtelijk Domein werken ruim 70 professionals enthousiast aan het mooier, duurzamer en beter maken van onze stad. De uitdagingen zijn groot en divers. De afdeling bestaat inmiddels ruim 6 jaar en heeft in de afgelopen jaren een mooie ontwikkeling doorgemaakt. Er werken gemotiveerde collega’s van jong tot oud. De afdeling bestaat uit meerdere teams op het gebied van onder andere Beleid & Advisering, Projecten & Accountmanagement, vergunningverlening, economische zaken en duurzaamheid. Als Project assistent ben je breed inzetbaar voor alle teams en kun je ook een bijdrage leveren aan de ondersteuning van het management van de afdeling.

Wil je meer over de afdeling te weten komen, kijk dan eens op de volgende websites:

https://www.nieuwegein.nl/projecten/ en https://www.ikbennieuwegein.nl/default.aspx

Wat neem je mee?

Als Project assistent / ondersteuner ben je:

  • Breed inzetbaar binnen alle onderdelen van de afdeling;
  • Flexibel (in tijd en werkzaamheden);
  • Secuur met oog voor detail;
  • Een aanpakker.

Je beschikt over:

  • Mbo werk- en denkniveau;
  • Enige ervaring met projectmatig werken;
  • Uitstekende digitale vaardigheden (je kunt goed overweg met Microsoft Office en bij voorkeur met CRM en Sharepoint en deze vaardigheden weet je goed te benutten in onze projecten door het maken van schema’s, presentaties en verslagen);
  • Lef en initiatief waarbij je optimaal gebruik maakt van de regelruimte die je hebt.

Jouw werk wordt extra leuk wanneer je hart hebt voor onze (ruimtelijke) projecten, duurzaamheidsdoelstellingen en het beleid wat nodig is om dit te kunnen realiseren. We kunnen niet wachten om hier met jou over verder te praten!

Wat krijg je van ons?

Je gaat werken voor een veelzijdige stad. We zijn trots op onze historie, terwijl we de blik stevig op de toekomst richten. De organisatie staat open voor jouw ideeën en de lijnen zijn kort, ook richting de bestuurders. Dat zie je terug in ons moderne, open Stadshuis. Daar maken we graag een plek voor jou. Verder hebben we voor je:

  • een salaris van maximaal € 3.301,- (schaal 7) bruto per maand (bedrag is gebaseerd op een 36-urige werkweek);
  • een tijdelijk contract van 1 jaar met uitzicht op een vast contract;
  • een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen;
  • een laptop en telefoon van de zaak;
  • een professionele werkomgeving waar we aandacht hebben voor jouw persoonlijke ontwikkeling;
  • een warm welkom tijdens het introductieprogramma;

We hebben twee levendige personeelsverenigingen: de NieuweGeineratie en de Zandkruiers. Er worden regelmatig interessante activiteiten en gezellige borrels georganiseerd. Fijn om je netwerk uit te breiden én nieuwe inzichten op te doen.

Meer weten?

Wil je meer informatie over deze mooie rol? Neem contact op met Wieger Sloot, teamleider Projecten & Accountmanagement van het Ruimtelijk Domein,

06-48137935 /w.sloot@nieuwegein.nl.  

Solliciteren? Vertel ons meer over jezelf.  

Wil je graag komen werken voor Nieuwegein? Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren.

We ontvangen graag je CV en motivatiebrief. In je motivatiebrief zien we graag terug:

  • Wat jouw persoonlijkheid kenmerkt en hoe dit onze projecten zal versterken;
  • Welke Ruimtelijke projecten je interessant vindt en wat jouw projectmatige ervaring (met deze thema’s) is. 

Je kunt tot en met maandag 3 oktober 2022 reageren op deze vacature.

Solliciteer direct