Trainee projectleider ICT

Categorieën

  • Tijdelijk met uitzicht op vast
  • Fulltime

Midden in het land en midden in de samenleving 

Bekijk de video.
Bezoek de website van het Traineeship gemeenten Midden-Nederland.

Werken aan je eigen toekomst en maatschappelijk impact maken. Dit doe je via het Traineeship Midden-Nederland. Met jouw hbo- of wo diploma op zak, krijg je jouw eigen opdracht binnen één van de deelnemende gemeenten en word je twee jaar lang begeleid op de werkvloer. Elke vrijdag trek je op met andere trainees die deelnemen aan dit traineeship. Je volgt trainingen, coaching sessies, deelt ervaringen en samen werk je met alle trainees aan een regionale opdracht. De overige dagen werk je aan jouw ontwikkeling binnen jouw vakgebied bij een van de gemeenten uit de regio.   

Dit kun je verwachten: 

  • Je maakt dagelijks het verschil voor inwoners en ondernemers 
  • Je groeit dagelijks binnen jouw vakgebied 
  • Elke vrijdag word je verder uitgedaagd om kennis op te doen en vaardigheden te ontwikkelen 
  • Op jouw afgestemde behoefte contact met een mentor op de werkvloer.    
  • Maandelijks geplande intervisie momenten  
  • Goede arbeidsvoorwaarden hier lees je verder in deze tekst meer over  
  • Leuke en gave activiteiten met de verschillende trainees en collega’s 
  • Je start met het opbouwen van je zakelijke netwerk 
  • Maar verreweg het allerbelangrijkste: Je krijgt een uitdagende werkomgeving waar leren en ontwikkelen centraal staat. 

Spring vanaf dag één in het diepe als trainee projectleider ICT! Jij bent van start tot afsluiting actief betrokken bij kleine- en middelgrote ICT-projecten. Wij zijn bijvoorbeeld ons Atrium aan het vernieuwen. Jij zal de onmisbare schakel zijn in de aanleg van de nieuwe ICT-voorzieningen. Vanaf de start boek je hiermee concrete resultaten. In projecten die voor de gemeente écht van belang zijn. Dit doe je in een informele sfeer waar leren en ontwikkelen centraal staan. Je springt in het diepe, maar dat doe je samen met de steun van je nieuwe collega’s!   

Actuele ICT-ontwikkelingen bij de gemeente Nieuwegein  

Nieuwegein ontwikkelt zich steeds meer in de richting van een regiegemeente. De meeste belangrijke applicaties staan in de cloud. Techniek en technisch beheer worden steeds meer ingekocht. Daarmee komt de focus te liggen op het aansturen van leveranciers en het goed inspelen op wensen en vragen van onze interne klanten.  

Wat ga je doen? 

Als trainee projectleider ICT help je bij het uitvoeren van kleine en middelgrote ICT-gerelateerde projecten. Jij bent van start tot afsluiting actief betrokken en neemt hierin al direct verantwoordelijkheid. Dit betekent dat je, samen met je opdrachtgever, onderzoekt en beschrijft welke resultaten, wanneer moeten zijn geleverd. Je bewaakt de voortgang en rapporteert hierover. Minstens zo belangrijk is de ‘zachte kant’: je draagt bij aan een goede sfeer in het team en waardeert ieders inbreng. Je bent de spin in het web van jouw project.  

Dagelijks ben je bezig met diverse projectwerkzaamheden. Hierbij draag je natuurlijk niet de (eind)verantwoordelijkheid en word je ondersteund door een leidinggevende of buddy. Denk aan: 

  • Je stelt projectplannen op en maakt een inschatting van de benodigde uren en middelen; 
  • Gedurende het traject informeer je je opdrachtgever over wat je bereikt hebt en eventuele knelpunten; 
  • Je houdt de projectadministratie op orde; 
  • Je maakt heldere afspraken met mensen uit je projectteam over wat er moet worden opgeleverd en wanneer en helpt hen bij het bereiken van de resultaten; 
  • Je bewaakt de voortgang en de kwaliteit;  
  • Je houdt oog op de omgeving en zorgt voor een goede communicatie. 

Aan wat voor projecten kun je denken 

Je kunt bijvoorbeeld denken aan het laten aanleggen van nieuwe ICT-voorzieningen in ons vernieuwde Atrium. Maar ook aan de migratie van een on-premise applicatie naar de cloudOf denk aan het ICT-component regelen bij een verhuizing: nieuwe werkplekken laten aanleggen, internetaansluiting regelen, Wifi punten verzorgen.... Je komt er snel achter dat er altijd meer bij komt kijken dan je dacht!  

Ben je meer geïnteresseerd in data-analyse en de toepassing van Power BI? Dan is het goed om te weten dat Nieuwegein hier de eerste stappen voor aan het zetten is.  

Wat kun jij  

Je gedijt goed in een informele werkomgeving waarin je veel ruimte krijgt. Dat biedt je alle mogelijkheden om te leren en ervaring op te doen. We zetten zaken professioneel op, met een projectvoorstel-/plan en een opdracht waar een projectteam mee aan de slag gaat. Met een goede voorbereiding als basis is het daarna zaak dat jij de mouwen opstroopt en zelf zaken oppakt. 

  • Je hebt een hbo(+) studie afgerond op het gebied van Informatisering en Automatisering of een studie met tenminste een stevige ICT-component. 
  • Enige kennis van bekende projectmanagement methoden zoals IPMA, Prince 2 en/of Scrum 
  • Je kunt goed analyseren maar je bent tegelijk ook iemand die tot actie overgaat.  
  • Je neemt initiatief! Je gaat gesprekken aan, vraagt om duidelijkheid, zegt nee als het nodig is. Lastige gesprekken voer je samen met je begeleider.  
  • Maar bovenal ben je gemotiveerd om te leren en jezelf te ontwikkelen. 

Wat krijg je 

  • Een salaris afhankelijk van opleidingsniveau HBO: 3291,-, WO:3540,-bruto per maand bij 36 uur (schaal 9Cao Gemeenten, peildatum 1 januari 2023). 
  • Ook ontvang je een (IKB) budget van 17,05% van jouw salaris dat je naar eigen wens in kan zetten voor bijvoorbeeld meer salaris of extra verlof.  
  • Je start per 1 september met een jaarcontract met daarna uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren.  
  • Ruim 5 weken vakantieverlof, met de mogelijkheid om extra verlof te kopen. 
  • Reiskosten- en thuiswerk vergoeding. 
  • Thuiswerk faciliteiten 
  • Goede pensioenregeling. 

Dit zijn de algemene voorwaarden vanuit het traineeship en zijn voor alle trainees gelijk. Per gemeente kunnen er kleine verschillen zijn. Voor extra/afwijkende voorwaarden kun je de lokale website van de gemeente bekijken.  

Team  

Je staat er niet alleen voor! Je bent onderdeel van het Team Regie en Advies binnen de Afdeling Support. Een professionele club mensen met een diverse achtergrond en ervaring, maar met een informeel karakter. Je mag van ons verwachten dat we je met raad en daad terzijde staan. Hybride werken is bij ons de norm. Je kunt thuiswerken, maar zeker in het begin is het handig om veel op kantoor te komen. Persoonlijk contact is belangrijk, zeker voor een trainee! 

We hebben een levendig ambtenarennetwerk, De Nieuwe Geineratie. Er worden regelmatig interessante activiteiten en gezellige borrels georganiseerd. Fijn om je netwerk uit te breiden én nieuwe inzichten op te doen. 

Solliciteren 

Leuk dat je interesse hebt in deze functie! Solliciteren kan via de sollicitatiebutton. Graag ontvangen wij van jou een motivatie en jouw cv.  

Meer weten? 

Twijfel je nog of wil je meer informatie? Wij staan je graag te woord! Je mag voor meer informatie contact opnemen met Marco Schermer, Afdelingshoofd Support, via 06-21876653. 

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 

Solliciteer direct