Vastgoedmanager Maatschappelijk Vastgoed

Vaste formatie, 36 uur per week, schaal 10 + arbeidsmarkttoelage van max. 10%

Zin om inhoud te geven aan jouw eigen vastgoedportefeuille? Kom dan werken als Vastgoedmanager bij de gemeente Nieuwegein! Werk mee aan het beheren, onderhouden en exploiteren van het maatschappelijk vastgoed van onze stad. Ben je toe aan die nieuwe vastgoeduitdaging in een heel leuk team? Ervaar het zelf en kom eind augustus met ons kennismaken. Je bent van harte welkom!

Jouw uitdaging als Vastgoedmanager

Jij vertaalt de vastgestelde strategische kaders voor het maatschappelijk vastgoed (het portfoliomanagement) naar het beleid per object (het assetmanagement).

Kort samengevat stuur jij op 3 aspecten:

  1. Maatschappelijk effect: draagt de inzet van vastgoed op effectieve wijze bij aan het beoogde maatschappelijk resultaat?
  2. Vastgoed: wordt het vastgoed daarbij optimaal benut en ingezet?
  3. Financieel: worden de beschikbare middelen doelmatig ingezet?

Jij geeft inhoud aan jouw eigen vastgoedportefeuille

Als Vastgoedmanager ben je verantwoordelijk voor jouw eigen vastgoedportefeuille. Met jouw expertise geef je inhoud aan een aantal zaken, namelijk:

  • Jij adviseert bestuur en organisatie gevraagd en ongevraagd over de inzet van het vastgoed. Dit doe je vanuit de vastgestelde strategische kaders, je eigen vakinhoudelijke expertise, de eigenaarsrol en (niet te vergeten) vanuit actuele trends en ontwikkelingen;
  • Jij draagt zorg voor het managen van de gekozen huisvestingsoplossingen, waarbij je zoekt naar de optimale match tussen maatschappelijk en financieel rendement over de gehele exploitatieperiode. Je zorgt dat het vastgoed voldoet aan wet- en regelgeving, voorschriften en procedures;
  • Jij zorgt ervoor dat het periodiek en planmatig onderhoud van het vastgoed wordt ingekocht en uitgevoerd, op een zodanige wijze dat het vastgoed de vastgestelde onderhoudskwaliteit behoudt;
  • Je voert specifieke vastgoed gerelateerde taken uit, zoals energiemanagement, contractbeheer, relatiebeheer (periodiek overleg met huurders en gebruikers).

Het managen van de inzet en prestaties van het maatschappelijk vastgoed

Een ander belangrijk onderdeel van jouw werk is het verzorgen van de managementrapportages en bestuurlijke informatie over de inzet en prestaties van het maatschappelijk vastgoed. Ook stel je evaluaties op. Je bewaakt de financiën, zorgt voor de planning van investeringen, je beheert deelbudgetten en subsidies en je coördineert de administratieve afhandeling van huur- en servicekosten. Over de financiën voer je overleg met de beleidsafdelingen en concernondersteuning. Hiermee heb jij de uitgaven en inkomsten van het maatschappelijk vastgoed in control.

Dit alles bespreek je ook met huurders, gebruikers en de interne beleidsafdelingen.

Wat neem je mee?

We zoeken een proactieve, innovatieve en resultaatgerichte vastgoedmanager:

  • Met gevoel voor de politieke context waarin je werkt;
  • Met goede communicatieve vaardigheden. Anderen ervaren jou als een deskundige gesprekspartner.
  • Met ervaring in hoe je omgaat met uiteenlopende belangen. Jij bent in staat om deze op één lijn te brengen.
  • Met sterke analytische en financiële vaardigheden;
  • Met ervaring op het gebied van projectmatig en integraal werken.

Je beschikt over:

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau in een relevante technische richting (bijv. Bouwkunde);
  • Ruime ervaring als vastgoedmanager, bij voorkeur met maatschappelijk vastgoed bij een gemeente;
  • Kennis van wet- en regelgeving en lokaal beleid, en kan dit toepassen in het eigen werkterrein;
  • Ervaring met financiële vastgoedexploitaties;
  • Ervaring met het opstellen van MJOP’s en MIP’s.

Het is een pré als je kennis hebt van en ervaring met E- en W-installaties.

Ben je enthousiast, maar voldoe je (nog) niet volledig aan alle criteria? Dan zijn wij benieuwd naar jouw reactie (cv en korte motivatie) en kijken we wellicht samen naar de mogelijkheden.

De afdeling Support

De afdeling support bestaat uit 4 teams: Vastgoed, Interne Dienstverlening, Beheer & Uitvoering en Regie & Advies. De missie van de afdeling is:

Wij zijn er trotsop dat wij gewaardeerd worden om onze professionele dienstverlening, waardoor we met plezier ons werk doen.

Je herkent ons aan een klantgerichte houding en een proactieve opstelling. Wij hebben oog voor innovatie en verbindingmet onze omgeving.

Team Vastgoed

Vanuit het team Vastgoed geven we vorm aan het realiseren, beheren en exploiteren van het maatschappelijk vastgoed van Nieuwegein. We werken samen met onze partners en inwoners aan een bloeiende Nieuwegeinse samenleving waarin iedereen zijn of haar steentje kan bijdragen. We willen eraan bijdragen dat inwoners zoveel als mogelijk op eigen kracht, goed en gezond, kunnen leven. En als dat (even)niet lukt, bieden wij tijdelijk ondersteuning en bescherming zolang dat nodig is. We willen stimuleren dat Nieuwegeiners zich dicht bij huis zinvol en gezond kunnen ontspannen, in hun vrije tijd van alles kunnen ondernemen en anderen kunnen ontmoeten. Goede voorzieningen zijn daar een belangrijk onderdeel van.

Wat krijg je van ons?

Je gaat werken voor een veelzijdige stad. We zijn trots op onze historie, terwijl we de blik stevig op de toekomst richten. De organisatie staat open voor jouw ideeën en de lijnen zijn kort, ook richting de bestuurders. Dat zie je terug in ons moderne, open Stadshuis. Daar maken we graag een plek voor jou. Verder hebben we voor jou:

  • een salaris van maximaal € 4.671 bruto per maand + een arbeidsmarkttoelage van maximaal 10% (bedrag is gebaseerd op een 36-urige werkweek, schaal 10) Wij halen jouw schaarse kennis graag in huis;
  • na één jaar, en bij goed functioneren, een vast contract;
  • een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen;
  • een laptop en telefoon van de zaak;
  • een warm welkom tijdens het introductieprogramma;
  • een professionele werkomgeving waar we aandacht hebben voor jouw persoonlijke ontwikkeling;
  • de mogelijkheid om hybride te werken: vanuit huis, in ons Stadshuis of op één van onze andere locaties;
  • prima secundaire arbeidsvoorwaarden.

We hebben twee levendige personeelsverenigingen: de NieuweGeineratie en de Zandkruiers. Er worden regelmatig interessante activiteiten en gezellige borrels georganiseerd. Fijn om je netwerk uit te breiden én nieuwe inzichten op te doen.

Meer weten?

Met vragen over de vacature en/of de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Juliën Willekes, teamleider Vastgoed via 06-50088130 of j.willekes@nieuwegein.nl.

Solliciteren? Samen bekijken we jouw nieuwe stap

Ben je na het lezen van de vacature enthousiast over deze baan? Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren.

We ontvangen graag je cv. Een motivatiebrief indienen mag, maar is niet verplicht. We maken graag persoonlijk kennis met je.

 

Interesse? Laat het ons weten

Wil je graag bij ons aan het werk? Dan horen graag uiterlijk op zondag 21 augustus 2022 van je. Vanaf dat moment gaan we de reacties bekijken en gesprekken inplannen.  

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer direct