Briefadres

Heeft u (tijdelijk) geen woonadres? Dan kunt u een briefadres aanvragen. U ontvangt uw post dan via een familielid, vriend of kennis. Of via een instelling. Een bewoner van het adres moet hiervoor toestemming geven.

  • U heeft geen vaste woon- of verblijfplaats.
  • U heeft toestemming van een bewoner van het briefadres.
  • De bewoner is ingeschreven in Nieuwegein.
  • Het briefadres is geen postbus.
  • Het briefadres is niet van een bedrijf.
  • U heeft een duidelijke reden voor de aanvraag.
  • U geeft duidelijk aan wanneer u (waarschijnlijk) op welke adressen verblijft voor de komende 6 maanden.

U kunt een briefadres aanvragen per e-mail. Stuur de volgende documenten naar adresonderzoek@nieuwegein.nl:

  • Een ingevuld aanvraagformulier (pdf, 293 kB). De bewoner die toestemming geeft (de briefadresgever) moet ook een deel invullen.
  • Bewijsstukken. In het aanvraagformulier staat wat u moet meesturen.
  • Kopie geldig identiteitsbewijs van uzelf.
  • Kopie geldig identiteitsbewijs van de bewoner die toestemming geeft.

Wij nemen contact op met u en/of de bewoner.

U kunt alle documenten ook afgeven bij de receptie op het Stadshuis. Een afspraak maken is niet nodig.

U krijgt binnen 4 weken een brief met onze beslissing. Soms vragen we om extra gegevens.

Gratis

Een briefadres kan in verschillende situaties nodig zijn. Bijvoorbeeld:

  • U bent dakloos.
  • U zit een korte periode tussen 2 woningen in.
  • U verblijft in een zorginstelling, blijf-van-mijn-lijfhuis of de gevangenis.
  • U gaat tijdelijk naar het buitenland en wilt een inschrijving in Nederland houden.

Werkt u voor een bedrijf in Nederland? En heeft u bij aankomst geen vaste woon- of verblijfplaats? Dan kunt u een briefadres aanvragen. Dit is een tijdelijk adres. Stuur het volgende naar adresonderzoek@nieuwegein.nl:

  • Een ingevuld toestemmingsformulier (pdf, 287 kB). Uw werkgever moet een deel van dit formulier invullen.
  • Bewijsstukken. In het formulier staat wat u moet meesturen.

Wij nemen contact op met u en/of uw werkgever.


Request for a postal address

If you work for a company in the Netherlands and you do not have a place of residence upon entering the Netherlands, you can request a (temporary) postal address. To do this, you need an application form completed by your employer. Without this form we will not process your application. Send the following to adresonderzoek@nieuwegein.nl:

  • The application form (pdf, 287 kB) completed by your employer. You may want to use the English, Polish or Rumanian translation of this form (pdf, 92 kB).
  • Supporting documents. These are listed in the application form.

We will get in contact with you and/or your employer.

Op de website van de Rijksoverheid kunt u meer lezen over een briefadres.

Direct downloaden