Het Digitaal Opkopers Loket (DOL)

Het Digitaal Opkopers Loket (DOL) is een online loket waarin ondernemers zich kunnen aanmelden als handelaar binnen een gemeente.

Als ondernemer wilt u erop kunnen vertrouwen dat de tweedehands goederen die u opkoopt niet van diefstal afkomstig zijn. Om de aanmeldingsplicht makkelijker te maken voor opkoper en gemeente is het Digitaal Opkopers Loket (DOL) ontwikkeld.

De gemeente krijgt hiermee een duidelijk en actueel overzicht van het aantal opkopers binnen de gemeente en de opkopers voldoen hiermee aan hun wettelijke verplichting. U bent verplicht u aan te melden bij de gemeente als opkoper.

Aanmelden Digitaal Opkopers Loket (DOL)

Bent u opkoper in de gemeente Nieuwegein? Dan kunt u zich via de onderstaande knop aanmelden bij het Digitaal Opkopers Loket. U maakt op deze website een account aan en vult de gevraagde gegevens in.

Aanmelden Digitaal Opkopers Loket (DOL)

Het Digitaal Opkopers Loket (DOL) biedt u verder:

  • Dienstverlening: één account en koppeling met het DOL en DOR.
  • Betrouwbaarheid: altijd een up-to-date bestand voor alle betrokken partijen.
  • Privacygarantie: het Digitaal Handelaren Loket voldoet aan de wetgeving van de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Zo worden gegevens per gemeente bewaard en zijn deze alleen voor functionarissen van de betreffende gemeente en voor de politie toegankelijk.

Opkopers kunnen het Digitaal Opkopers Loket-account gebruiken voor het Digitaal Opkopers Register (DOR). Hier vindt u meer informatie en tips over het Digitaal Opkopers Register (DOR).

Heeft u vragen of opmerkingen over het Digitaal Opkopers Register (DOR), dan kunt u zich in eerste instantie wenden tot de lokale politie (0900-8844) of de gemeente
(14 030).

Mocht dat niet lukken, dan kunt u voor functionele vragen contact opnemen met: stopheling@politie.nl.

Heeft u technische vragen over de website of de webservice, dan kunt u contact opnemen met: helpdesk@stopheling.nl of via telefoonnummer (088) 332 33 61.