Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

Succesvol:

Vraag een uittreksel BRP altijd aan bij de gemeente. Bij andere aanbieders betaalt u onnodig extra kosten.

Een uittreksel BRP is een officiële verklaring dat u inwoner bent van de gemeente Nieuwegein. Er staan verschillende gegevens over u in. Uw naam, geboorteplaats en adres. Als het nodig is kunnen we extra gegevens opnemen, zoals uw woonverleden. Vraag bij de organisatie die het uittreksel wil welke informatie erin moet.

Inloggen met DigiD Start de aanvraag

Hoelang duurt het?

Online aanvraag: u krijgt het uittreksel binnen 5 werkdagen per post.

Aan de balie: direct meenemen (alleen op afspraak).

Kosten

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP): € 16,60
  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) internationaal: € 16,60
  • Bewijs van Nederlanderschap: € 16,60
  • Inlichtingen (BRP): € 12,20

U kunt ook een aanvraag doen bij de gemeente. U krijgt het uittreksel dan direct mee. Maak een afspraak en neem mee:

  • Geldig legitimatiebewijs
  • Pinpas of contant geld. Met pin betalen heeft de voorkeur
Maak uw afspraak >
Informatie:

Nieuw bezoekadres

Burgerzaken is naar een tijdelijk adres verhuisd vanwege een verbouwing. U bent welkom op Zoomstede 19. Lees meer

Vraagt u een uittreksel aan voor iemand anders? Neem dan mee naar de gemeente:

  • Geldig identiteitsbewijs
  • Brief met handtekening van de ander (schriftelijke machtiging)
  • Kopie geldig legitimatiebewijs van de ander. Tip: een veilige kopie maken kan met de KopieID-app.
  • Pinpas of contant geld
Maak uw afspraak >
Informatie:

Nieuw bezoekadres

Burgerzaken is naar een tijdelijk adres verhuisd vanwege een verbouwing. U bent welkom op Zoomstede 19. Lees meer

Heeft u een afschrift nodig als ondernemer? Dan logt u in met eHerkenning in plaats van DigiD.

Inloggen met eHerkenning Niveau 3 Start de aanvraag

U heeft een bewijs van Nederlanderschap nodig om aan te tonen dat u de Nederlandse nationaliteit heeft. Bijvoorbeeld bij een verhuizing naar het buitenland of een huwelijk. Of voor bepaalde beroepen zoals een functie in het openbaar bestuur.

Inloggen met DigiD Start de aanvraag

U krijgt het bewijs binnen enkele werkdagen per post.

Aanvragen aan de balie

U kunt ook aanvragen bij de gemeente. Maak een afspraak en neem mee:

  • Geldig identiteitsbewijs
  • Pinpas of contant geld
Maak uw afspraak >

U kunt het bewijs direct meenemen.

Informatie:

Nieuw bezoekadres

Burgerzaken is naar een tijdelijk adres verhuisd vanwege een verbouwing. U bent welkom op Zoomstede 19. Lees meer