Adresonderzoek

Staat er nog iemand op uw adres ingeschreven die er niet meer woont? Dan kunt u ons vragen om een adresonderzoek te starten. Wij onderzoeken dan waar deze persoon wel woont. Ook instellingen die gebruikmaken van inschrijvingen op hun adres kunnen dit aanvragen.

Wist u dat u het aantal ingeschreven bewoners op uw adres kunt controleren? Log in op MijnOverheid en bekijk uw adresgegevens onder 'identiteit'.

Aanvragen

U kunt een adresonderzoek aanvragen via e-mail. Stuur het volgende naar adresonderzoek@nieuwegein.nl:

  • Scan van een ingevuld formulier verzoek om uitschrijving (pdf, 117 KB) .
  • Contactgegevens van de persoon. Bijvoorbeeld e-mailadres, telefoonnummer en het nieuwe adres, als u dit weet.
  • Zoveel mogelijk andere gegevens over de persoon. Bijvoorbeeld over de werkgever of familie.
  • Kopie van uw identiteitsbewijs. Tip: maak een veilige kopie met de KopieID-app.

Hoe werkt een adresonderzoek?

Wij onderzoeken de verblijfplaats van de persoon. Alle contactgegevens die u aanlevert, helpen ons daarbij. Tijdens het adresonderzoek kunt u een aantal (aangetekende) brieven krijgen, gericht aan de betrokken persoon. Wij vragen u deze post ongeopend aan de afzender retour te sturen. De uitkomst van een adresonderzoek kan zijn:

  1. De persoon geeft zelf zijn of haar nieuwe adres door. Hij wordt uitgeschreven van uw adres.
  2. De persoon woont ergens anders en wil niet meewerken aan een inschrijving op het nieuwe adres. Wij vragen aan de nieuwe woongemeente om de persoon daar in te schrijven.
  3. We kunnen het juiste adres niet achterhalen. We schrijven de persoon uit de Basisregistratie Personen (BRP), met adres onbekend.
  4. De persoon woont wel op uw adres. Wij stoppen met het onderzoek nadat we een bewonersverklaring hebben gekregen. Deze moet zijn ingevuld door de hoofdbewoner of eigenaar.

U krijgt een bericht wanneer wij het onderzoek hebben beƫindigd.

Hoelang duurt het?

Gemiddeld 4 maanden

Kosten

Gratis

U kunt ook een adresonderzoek aanvragen aan de balie. Maak een afspraak en neem mee:

  • Een geldig identiteitsbewijs
  • Ingevuld formulier verzoek om uitschrijving (pdf, 117 KB)
  • Contactgegevens van de persoon. Bijvoorbeeld e-mailadres, telefoonnummer en het nieuwe adres, als u dit weet
  • Zoveel mogelijk andere gegevens over de persoon. Bijvoorbeeld over de werkgever of familie
Maak uw afspraak >
Informatie:

Nieuw bezoekadres

Burgerzaken is naar een tijdelijk adres verhuisd vanwege een verbouwing. U bent welkom op Zoomstede 19. Lees meer