Sollicitatieprocedure

Wat kun je van ons verwachten als je reageert op die ene prachtige baan bij de gemeente Nieuwegein?

Ontvangstbevestiging

Na sollicitatie via deze website krijg je direct een ontvangstbevestiging. Vanzelfsprekend gaan we vertrouwelijk met je sollicitatie om.

Briefselectie

De briefselectie maken we na de sluitingsdatum. Kandidaten die we graag willen ontmoeten, krijgen een uitnodiging voor een eerste gesprek. Kandidaten die we niet uitnodigen, krijgen hierover een e-mail. We proberen dit binnen 2 weken na sluitingsdatum te doen.

Het sollicitatiegesprek

Het eerste gesprek is meestal een kennismakingsgesprek. We kijken tijdens dit gesprek of het klikt en of je past bij de functie. We vertellen je meer over de functie en over werken bij onze gemeente. Uiteraard krijg je alle gelegenheid om vragen te stellen. We praten ook graag over je ambities, werkervaring en wie je bent als persoon.

De selectie

Na het gesprek informeren we je over het verloop van het selectieproces. Een afwijzing delen we telefonisch mee. Zijn we enthousiast over je, dan nodigen we je uit voor een tweede gesprek. Dat kan een verdiepend gesprek zijn of een gesprek over de arbeidsvoorwaarden.

Assessment

Bij sommige functies maakt een assessment deel uit van de selectie. Is dit het geval, dan vermelden we dit in de tekst over de vacature.

Arbeidsvoorwaardengesprek

Ben je voor ons de geschikte kandidaat, dan volgt er een gesprek over de arbeidsvoorwaarden. We bespreken je startsalaris, de overige arbeidsvoorwaarden en de voorwaarden van je indiensttreding. Voor dit gesprek vragen we je om je ID-bewijs (rijbewijs of paspoort) en originele diploma's mee te nemen. Alle afspraken vatten we samen in een benoemingsbrief als we tot overeenstemming komen.