Sollicitatieprocedure

Wat kunt u van ons verwachten als u reageert op die ene prachtige baan bij de gemeente Nieuwegein?

Ontvangstbevestiging

Na sollicitatie via deze website krijgt u direct een ontvangstbevestiging. Vanzelfsprekend gaan we vertrouwelijk met uw sollicitatie om.

Briefselectie

De briefselectie maken we na de sluitingsdatum. Kandidaten die we graag willen ontmoeten, krijgen een uitnodiging voor een eerste gesprek. Kandidaten die we niet uitnodigen, krijgen hierover een e-mail. We proberen dit binnen 2 weken na sluitingsdatum te doen.

Het sollicitatiegesprek

Het eerste gesprek is meestal een kennismakingsgesprek. We kijken tijdens dit gesprek of het klikt en of u past bij de functie. We vertellen u meer over de functie en over werken bij onze gemeente. Uiteraard krijgt u alle gelegenheid om vragen te stellen. We praten ook graag over uw ambities, werkervaring en wie u bent als persoon.

De selectie

Na het gesprek informeren we u over het verloop van het selectieproces. Een afwijzing delen we telefonisch mee. Zijn we enthousiast over u, dan nodigen we u uit voor een tweede gesprek. Dat kan een verdiepend gesprek zijn of een gesprek over de arbeidsvoorwaarden.

Assessment

Bij sommige functies maakt een assessment deel uit van de selectie. Is dit het geval, dan vermelden we dit in de tekst over de vacature.

Arbeidsvoorwaardengesprek

Bent u voor ons de geschikte kandidaat, dan volgt er een gesprek over de arbeidsvoorwaarden. We bespreken uw startsalaris, de overige arbeidsvoorwaarden en de voorwaarden van uw indiensttreding. Voor dit gesprek vragen we u om uw ID-bewijs (rijbewijs of paspoort) en originele diploma's mee te nemen. Alle afspraken vatten we samen in een benoemingsbrief als we tot overeenstemming komen.