Medewerker Adresonderzoek

Categorieën

  • Tijdelijk met uitzicht op vast

Schaal 8, 32 – 36 uur (aanloopschaal 7, 32 – 36 uur)

Gemeente Nieuwegein zoekt een ervaren Medewerker Adresonderzoek. In deze functie sta je in direct contact met inwoners, organisaties, ondernemers en andere -veelal overheids- instanties. Ben je op zoek naar een afwisselende baan waarbij je zowel in de backoffice werkzaam bent als aan de frontoffice? Weet jij wel raad met direct klantcontact, waarbij je communicatief vaardig bent, oog en gevoel hebt voor een correcte en accurate verwerking van gegevens? Lees dan verder en reageer op deze vacature!

Wat ga je doen?

Een belangrijke taak binnen burgerzaken is het zorgvuldig controleren en doorvoeren van mutaties in de Basisregistratie Personen (BRP). Dit belang van betrouwbaarheid van gegevens is de laatste jaren enorm toegenomen. Het ontvangen van uitkeringen, toeslagen en vergoedingen is gekoppeld aan de registratie op het juiste adres in de BRP. Daarbij is de adreskwaliteit in de BRP van belang om goed met de inwoner te kunnen communiceren, maar ook om de inwoner in staat te stellen gebruik te maken van de (veelal financiële) faciliteiten van de overheid.

Taken adresonderzoek

Je voert als adresonderzoeker de volgende werkzaamheden uit:
• Ervoor zorgen dat, en beoordelen of personen in aanmerking komen voor inschrijving op een briefadres;
• Aan de hand van gegevens contact leggen met andere instanties;
• Intakegesprekken voeren met aanvragers voor een briefadres;
• Gemotiveerde, goed onderbouwde en juridisch correcte besluiten schrijven;
• Onderzoek plegen naar leegstaande en overbewoonde adressen;
• Zorgen voor het beheer (actueel, wijzigen en opvoeren) van de in de BRP opgenomen pandaantekeningen (signaal op adres);
• Alert zijn op en het herkennen van fraudesignalen (risicoadressen) en hierop actie ondernemen. De gemeente heeft hierin een steeds grotere rol. Je kent de risicosignalen en past deze continu toe in je werk;
• Deelnemen aan en uitvoeren van diverse projecten binnen het vakgebied. Zoals Landelijke aanpak adreskwaliteit (LAA).

Je bent voortdurend bezig met het verwerken van persoonsgegevens. Dit betekent dat je in staat bent zelfstandig af te wegen en te beslissen of je persoonsgegevens mag delen met derden. Dit doe je op grond van de beheerregeling BRP Nieuwegein en met toepassing van de geldende privacyregels (AVG).

Taken consulent

Binnen de functie ‘Medewerker Adresonderzoek’ werk je óók als consulent. Hoewel de nadruk op je werkzaamheden in het team adresonderzoek ligt, voer je balie- en backofficewerkzaamheden uit als consulent. Denk hierbij aan het aanvragen van een rijbewijs, reisdocument, verklaring omtrent gedrag en aangiften burgerlijke stand of bijvoorbeeld het doorvoeren van adreswijzigingen. Zo heb je ook hier een belangrijke rol in de verwerking en controle op de Basisregistratie Personen (BRP).

Jouw afdeling: de Stadswinkel

In de Stadswinkel van Nieuwegein vinden de meeste klantcontacten van de gemeente plaats. De Stadswinkel bestaat uit de verschillende teams Burgerzaken (met als onderdeel adresonderzoek), het Klant Contact Centrum, Vergunningen en het Webteam. Jij komt te werken in het team Burgerzaken Adresonderzoek. Dit zijn dienstverlenende en resultaatgerichte teams met hart voor de inwoners van Nieuwegein. Onze bezoekers waarderen onze dienstverlening met een 8.5, een cijfer waar we trots op zijn.

Wat wij van je vragen

We zoeken een collega die een hart heeft voor adresonderzoek en dienstverlening. Je krijgt zowel energie van backoffice als frontofficewerkzaamheden. Je bent in staat te schakelen in taken: zowel in je taak als consulent als die van adresonderzoeker. Je levert een proactieve bijdrage in het adresonderzoek en bent een sparring partner voor je collega’s binnen het team.

Je beschikt over:
• Mbo-4 werk- en denkniveau;
• Een voltooide opleiding BOBZ of MLO met differentiatie Burgerzaken;
• Enkele jaren werkervaring binnen het vakgebied;
• Kennis van burgerzakenprocessen, wet- en regelgeving (BRP);
• Ervaring met het werken in i-Burgerzaken (PinkRoccade) is een pré.

Je bent goed inzetbaar door communicatief vaardig en administratief sterk (accuraat) te zijn. Je hebt een daadkrachtige persoonlijkheid, bent doortastend en durft (de ongemakkelijke) vragen te stellen.

Wat wij bieden

Een mooie baan in een gedreven team. Een arbeidsovereenkomst die, na een proefperiode van een jaar, voor onbepaalde tijd is.

Het salaris is afhankelijk van kennis en ervaring en bedraagt maximaal €4.244,- bruto per maand (schaal 8) bij een 36-urige werkweek. Wanneer je beschikt over minder ervaring, dan bieden we je aanloopschaal 7 (maximaal € 3.784,- bruto) aan, met doorgroeimogelijkheden naar schaal 8. Daarnaast krijg je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen. Ook heeft Nieuwegein goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Meer weten?

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Franke Akkerman, Teamleider Burgerzaken, via f.akkerman@nieuwegein.nl of 06-311 11 555.

Direct solliciteren?

Zin om als medewerker adresonderzoek aan de slag te gaan? Dan ontvangen we graag je CV en (korte) motivatie. Je kunt tot en met woensdag 8 mei 2024 reageren op deze vacature.

We zetten deze vacature zowel binnen als buiten onze organisatie uit. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang op externe kandidaten. We nodigen ook externe kandidaten van harte uit om te solliciteren. De gesprekken met de geselecteerde kandidaten vinden in de weken 19 en 20 plaats.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer direct