Storing straatverlichting

U kunt 24 uur per dag een kapotte lantaarnpaal melden. Vermeld ook het 6-cijferige nummer dat op elke lantaarnpaal staat (op ongeveer 2 meter hoogte). De storing wordt dan snel opgelost.

Direct melden

Tijdens kantooruren een storing melden? Dan kunt u ons ook bellen.

Waarschuwing:

Wijkstoringen

Op dit moment zijn er grote kabelstoringen in Rijnhuizen, Huis de Geer, Blokhoeve en Batau-Zuid. Dat betekent dat de lantaarnpalen in een deel van de wijk niet branden. Stedin probeert de storing op te lossen.

Hele straat zonder verlichting

Zijn alle lantaarnpalen uit in uw straat of wijk? Meestal komt dit door graafwerkzaamheden. Vaak heeft u dan ook geen stroom meer in huis. Of afwisselend wel en geen stroom. U kunt de storing digitaal melden.

  • In het formulier moet u een huisnummer kiezen. Het maakt niet uit welk huisnummer u kiest.
  • Zet bij de extra beschrijving dat het om de hele straat gaat.

Doe een melding of bel de gemeente via 14 030. Vermeld ook altijd het lichtmastnummer. Deze staat op de lantaarnpaal op ongeveer 2 meter hoogte.

Direct melden

Doe een melding of bel de gemeente via 14 030. Vermeld erbij of het om de hele straat gaat, of een gedeelte. U kunt ook een aparte melding doen van een hele wijk.

Direct melden

Als een lantaarnpaal knippert is er een kapotte lamp, voorschakelapparaat of driver. Doe een melding of of bel de gemeente via 14 030.

Direct melden

Dat hangt van de storing af. Uw melding gaat altijd naar onze aannemer (CityTec). Als er meerdere lantaarnpalen kapot zijn, gaat uw melding ook naar de netbeheerder (Stedin).

Als u een melding doet, krijgt u een e-mailbevestiging met het meldingsnummer.

Uw melding wordt direct doorgezet naar CityTec. CityTec en Stedin hebben hun eigen reactie- en doorlooptijden.     

Lantaarnpalen worden gerepareerd door de aannemer (CityTec). Kabels worden gerepareerd door de netbeheerder (Stedin).

Als netbeheerder heeft Stedin de volgende taken:

  • Onze lantaarnpalen van elektriciteit voorzien.
  • Kapotte kabels repareren.
  • Nieuwe kabels aanleggen bij nieuwbouwprojecten.
  • Nieuwe lantaarnpalen aansluiten op bestaande of nieuwe kabels.

  • Storingen en schade aan lantaarnpalen herstellen.
  • Lantaarnpalen schilderen.
  • Nieuwe lantaarnpalen en verlichting plaatsen.

Ziet u overdag de openbare verlichting branden? Dan is Stedin bezig met het oplossen van een storing. Zij zetten dan spanning op de kabels en gaan na waar de storing zit. U hoeft hiervan geen aparte melding te doen. Als de lampen overdag branden, worden de kosten niet doorberekend aan de gemeente. Het gaat namelijk om een actie van Stedin zelf.