Storing straatverlichting

U kunt 24 uur per dag een kapotte lantaarnpaal melden. Vermeld ook het 6-cijferige nummer dat op elke lantaarnpaal staat (op ongeveer 2 meter hoogte). De storing wordt dan snel opgelost.

Waarschuwing:

Storing in Merwestein

In de wijk Merwestein branden verschillende straatlantaarns niet. Dit komt door de werkzaamheden in Merwestein en City. De storing wordt zo snel mogelijk opgelost.

Direct melden (Verwijst naar een externe website)

Tijdens kantooruren een storing melden? Dan kunt u ons ook bellen.

Hele straat zonder verlichting

Zijn alle lantaarnpalen uit in uw straat of wijk? Meestal komt dit door graafwerkzaamheden. Vaak heeft u dan ook geen stroom meer in huis. Of afwisselend wel en geen stroom. U kunt de storing digitaal melden(Verwijst naar een externe website).

  • In het formulier moet u een huisnummer kiezen. Het maakt niet uit welk huisnummer u kiest.
  • Zet bij de extra beschrijving dat het om de hele straat gaat.

Het kan voorkomen dat de straatverlichting overdag brandt. Dan is Stedin bezig met het oplossen van een storing. Zij zetten dan spanning op de kabels en gaan na waar de storing zit. U hoeft hiervan geen aparte melding te doen. Meestal gaat de verlichting dezelfde dag weer uit. De kosten worden niet doorberekend aan de gemeente. Het gaat namelijk om een actie van Stedin zelf.

Blijft de verlichting overdag langer dan 2 dagen branden? Doe dan een melding.

Doe een melding of bel de gemeente via 14 030(Verwijst naar een telefoonnummer). Vermeld ook altijd het lichtmastnummer. Deze staat op de lantaarnpaal op ongeveer 2 meter hoogte.

Direct melden (Verwijst naar een externe website)

Doe een melding of bel de gemeente via 14 030(Verwijst naar een telefoonnummer). Vermeld erbij of het om de hele straat gaat, of een gedeelte. U kunt ook een aparte melding doen van een hele wijk.

Direct melden (Verwijst naar een externe website)

Als een lantaarnpaal knippert is er een kapotte lamp, voorschakelapparaat of driver. Doe een melding of of bel de gemeente via 14 030(Verwijst naar een telefoonnummer).

Direct melden (Verwijst naar een externe website)

Dat hangt van de storing af. Uw melding gaat altijd naar onze aannemer (CityTec). Als er meerdere lantaarnpalen kapot zijn, gaat uw melding ook naar de netbeheerder (Stedin).

Als u een melding doet, krijgt u een e-mailbevestiging met het meldingsnummer.

Uw melding wordt direct doorgezet naar CityTec. CityTec en Stedin hebben hun eigen reactie- en doorlooptijden.     

Lantaarnpalen worden gerepareerd door de aannemer (CityTec). Kabels worden gerepareerd door de netbeheerder (Stedin).

Als netbeheerder heeft Stedin de volgende taken:

  • Onze lantaarnpalen van elektriciteit voorzien.
  • Kapotte kabels repareren.
  • Nieuwe kabels aanleggen bij nieuwbouwprojecten.
  • Nieuwe lantaarnpalen aansluiten op bestaande of nieuwe kabels.

  • Storingen en schade aan lantaarnpalen herstellen.
  • Lantaarnpalen schilderen.
  • Nieuwe lantaarnpalen en verlichting plaatsen.