Verstopping of rioolklachten
Heeft u rioolklachten en bent u eigenaar van het huis? Dan kunt u de gemeente bellen. Huurt u de woning? Meld de verstopping dan bij de verhuurder, want die is verantwoordelijk.
Melding doen
Wilt u een verstopping of rioolklachten melden, bel dan naar 14 030(Verwijst naar een telefoonnummer). U kunt ons bellen voor de volgende klachten:
- Verstopte riolering.
- Stank van de riolering, grondwater en oppervlaktewater.
- Water in de kruipruimte.
- Wateroverlast in de stad.
- Waterstanden.
- Blauwalgen.
- Dode of verlamde watervogels of vissen.
Bij vocht- of wateroverlast komt de gemeente alleen in actie als de grondwaterstand structureel te hoog of te laag is. Lees meer op de pagina Grondwater.
Wat gebeurt er na uw melding?
Na uw melding komt een medewerker van de gemeente langs om de verstopping te bekijken. Wij repareren het riool als de verstopping op gemeentegrond zit. Zit de verstopping op uw eigen grond? Dan moet u zelf een bedrijf inschakelen.
Kosten
Gratis
Neemt u zelf contact op met een ontstoppingsbedrijf, buiten de gemeente om? Dan vergoeden wij maximaal € 118,15.
Meer informatie
Heeft u een vraag? Stuur dan e-mail naar riolering@nieuwegein.nl(Verwijst naar een e-mailadres).