Klein evenement organiseren
Wilt u een klein evenement voor de buurt organiseren? Doe dan een melding. Bijvoorbeeld bij een buurtbarbecue of een buurtfeest.
Wanneer melden?
Doe de melding minimaal 14 dagen van tevoren.
Belangrijkste voorwaarden
- Er komen niet meer dan 250 bezoekers.
- Tijdens het evenement is een contactpersoon telefonisch bereikbaar.
- Het evenement wordt op de juiste tijden gehouden:
- Maandag t/m donderdag: tussen 08.00 en 23.00 uur.
- Vrijdag en zaterdag: tussen 08.00 en 24.00 uur.
- Zondag: tussen 13.00 en 23.00 uur.
- Er klinkt geen muziek voor het evenement begint of na 23.00 uur.
- Voorkom overmatige geluidsoverlast zoveel mogelijk.
- Het evenement is niet op een weg, rijbaan, fietspad of parkeervak.
- Verkeer en hulpdiensten moeten erlangs kunnen.
- U mag kleine bouwsels plaatsen met een oppervlakte van minder dan 25 m² per bouwsel.
- U moet de buurt vooraf informeren dat u een evenement houdt.
- U moet direct na het evenement opruimen. Moeten wij toch nog afval opruimen? Dan zijn die kosten voor u.
- Gebruikt u een barbecue? Plaats dan een goedgekeurde brandblusser van minimaal 6 kg en 2 emmers water bij de barbecue. Bij een gasgestookte barbecue mag de oranje slang niet ouder zijn dan 2 jaar en het drukventiel niet ouder dan 5 jaar. De gasfles mag niet binnen een afstand van 3 meter van een straatput staan.
Kosten
Gratis
Voldoet u niet aan de voorwaarden?
Voldoet uw evenement niet aan de voorwaarden? Dan doet u geen melding, maar vraagt u een evenementenvergunning aan. Het kan ook zijn dat u een geluidsontheffing nodig heeft.
Meer informatie
Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met de afdeling Vergunningen via sw.vergunningen@nieuwegein.nl(Verwijst naar een e-mailadres).