Klacht indienen
Bent u niet netjes behandeld door een medewerker van de gemeente Nieuwegein? Dan kunt u een klacht indienen. Klachten komen terecht bij de ombudsfunctionaris. Hij geeft de klacht door aan de leidinggevende. De leidinggevende neemt contact met u op om te overleggen hoe jullie er samen uit kunnen komen. Lukt dit niet? Dan gaat de ombudsfunctionaris de klacht beoordelen.
Klacht of melding?
Heeft u ergens last van? Liggen de stoeptegels scheef? Of heeft u bijvoorbeeld last van geparkeerde auto's, hangjongeren, struiken die gesnoeid moeten worden, onkruid, verstopte riolering of hondenpoep? Dien dan geen klacht in, maar doe een melding.
Klacht indienen
U kunt een klacht indienen door het online formulier in te vullen.
Een klacht doorgeven kan ook via e-mail, telefonisch of per post.
- klachten@nieuwegein.nl
- 14 030 en vragen naar de ombudsfunctionaris
- Postbus 1, 3430 AA NIEUWEGEIN
Waarover kunt u een klacht indienen?
- U bent niet goed behandeld door medewerkers of bestuurders.
- U heeft te weinig of onjuiste informatie gekregen.
- De gemeente reageert niet op uw vragen.
- De gemeente gaat verkeerd om met uw privacy. Uw medische gegevens worden bijvoorbeeld zonder uw toestemming doorgegeven.
Waarover kunt u geen klacht indienen?
- Over iets wat meer dan 1 jaar geleden gebeurde.
- Over iets waarover u al eerder een klacht indiende.
- Over gedrag of een actie waar u bezwaar tegen had kunnen maken of in beroep had kunnen gaan.
- Over gedrag dat Justitie al onderzoekt.
Behandeling
Zo behandelen we uw klacht:
- U krijgt een ontvangstbevestiging.
- De ombudsfunctionaris stuurt uw klacht door naar de leidinggevende.
- De leidinggevende neemt contact met u op om te onderzoeken hoe jullie er samen uit kunnen komen.
- Als u daarna niet tevreden bent, zal de ombudsfunctionaris de klacht beoordelen.
- Bent u het niet eens bent met de beoordeling van de ombudsfunctionaris? Dan kunt u binnen een jaar de klacht voorleggen bij de Nationale Ombudsman.
Meer informatie
Vragen over behandeling van uw klacht? Neem gerust contact op met de ombudsfunctionaris.
Zie ook: